Toegankelijkheid
Contrast
A A
Tekstgrootte
A A A

Heeft u de controle van uw salarisadministratie voor UPA al ingepland? Start op de UPA Stap 2 pagina uw controle. 

Stap 2: Controleer uw salarisadministratie in 5 stappen

Fijn dat u uw salaris- en pensioenadministratie controleert. U doet dit in 5 stappen. Wij hebben dit zo ingericht dat we de controle van u en alle andere werkgevers en administrateurs zo snel mogelijk kunnen verwerken. Maak gebruik van de uitleg hieronder en/of de instructievideo. Alvast bedankt voor uw medewerking!

In 5 stappen uw gegevens controleren

Om het u makkelijker te maken, hebben we een stappenplan voor u gemaakt. Bekijk onze korte video of lees het stappenplan. Dan weet u precies wat u moet doen.

Accepteer de persoonlijke cookies om deze inhoud alsnog te tonen.



Stap 1: Haal de gegevens van PMT op

U gaat de gegevens van werknemers uit uw administratie die deelnemen aan de PMT pensioenregeling vergelijken met die van ons. Daarvoor heeft u ons UPA bestand nodig. U vindt het PMT UPA-bestand op PMT Online.

Let op! hiervoor heeft u eHerkenning nodig.

PMT Online

Stap 2: Haal uw eigen gegevens op

Wij hebben de leverancier van uw salarispakket gevraagd om uw salaris- en pensioengegevens beschikbaar te stellen voor de UPA-controle. Dit kan bijvoorbeeld een bestand zijn om te downloaden of een instructie waar u deze gegevens kunt vinden. Neem hiervoor contact op met de softwareleverancier van uw salarispakket.

Stap 3: Zijn de gegevens van PMT volledig?

Vergelijk het UPA bestand van uw salarispakket met het UPA bestand van PMT. Controleer de volgende gegevens:

- Werkgeversnummer 
- Loonheffingennummer 

Stap 4: Zijn onze gegevens juist?

In deze stap controleert u per werknemer of de volgende gegevens in beide administraties hetzelfde zijn. Noteer de volgende verschillen in het bestand dat u van bpmtonline.nl heeft gedownload:

- De laatste 4 cijfers van het BSN
- Geboortedatum
Let op: het gaat alleen om werknemers van 18 jaar en ouder die bij PMT aangesloten zijn.

Maakt uw werknemer gebruik van 1 of meerdere extra regelingen? Controleer dan ook het volgende:

- Premiepercentage Pensioenopbouw boven de Salarisgrens (excedent)
- Het verzekerde bedrag ANW Pensioen
- Maandpremie ANW Pensioen
- Is er pensioenopbouw tijdens (ouderschaps)verlof?

Stap 5: Stuur de verschillen naar ons op

U heeft de verschillen genoteerd in het PMT UPA-bestand. De verschillen die u heeft gevonden stuurt u naar ons op. Dit doet u als volgt:

1. Ontbreken er werknemers? Of staan er juist te veel werknemers? Geef deze werknemers op de gebruikelijke manier door via Inzendportaal.nl. 

2. De overige verschillen slaat u op in het PMT UPA-bestand. Deze kunt u naar ons opsturen via het UPA Contactformulier. Voeg het opgeslagen bestand toe en vul het contactformulier in.

3. Bevestig op PMT Online dat u uw controle heeft afgerond.

UPA Contactformulier Inzendportaal

Ik heb alles opgestuurd en bevestigd. Wat nu?

Wij controleren de verschillen die u heeft doorgegeven. Klopt er iets niet? Dan nemen wij contact met u op. Als u niets van ons hoort is alles in orde.

Waarom moet ik mijn salaris- en pensioengegevens controleren?

Om de overstap naar UPA goed te regelen is het belangrijk dat de gegevens van werknemers die deelnemen aan de PMT-pensioenregeling in uw salaris- en pensioenadministratie hetzelfde zijn als in onze administratie. Zo zorgen we samen voor een soepele overstap naar UPA op 1 januari 2024. 

eHerkenning

Hoe vraagt u eHerkenning aan?

eHerkenning is een veilige manier van inloggen voor ondernemers, vergelijkbaar met Digid voor burgers. U krijgt met één persoonlijke digitale sleutel toegang tot verschillende aangesloten online (overheids)organisaties.

(Overheids)organisaties krijgen door eHerkenning meer zekerheid over de online identiteit van personen waarmee zij zaken doen. Bekijk deze pagina voor meer informatie over eHerkenning.

 

eHerkenning administratiekantoor

Op Inzendportaal.nl vindt u een stappenplan.

Een administratiekantoor ontvangt een werkgever om namens de werkgever te handelen. Het administratiekantoor vraagt dan machtigingen aan voor de medewerkers die voor uw bedrijf werkzaamheden gaan uitvoeren.

Mail met ons

Heeft u als werkgever een vraag over UPA en stuurt u liever een e-mail? Gebruik dan ons contactformulier. Wij streven ernaar om binnen 48 uur te reageren.

Stuur een e-mail