
Hoe stap ik over op UPA?
Lees in 3 stappen wat u moet doen voor de aansluiting op UPA.
Met UPA (Uniforme Pensioenaangifte) levert u elke maand of per 4 weken salaris- en pensioengegevens aan bij PMT. Dit doet u via het salarispakket. De voordelen? Het werkt snel, makkelijk en zorgt ervoor dat de informatie altijd actueel is.
Hoe werkt UPA? En wat moet u doen voor de overstap naar UPA? Via deze pagina vindt u alle informatie over UPA en kunt u handige documenten downloaden.
Vul op PMT Online de UPA-contactpersoon van de werkgever in. Geef op PMT Online voor Administrateurs uw eigen UPA-contactpersoon in.
Ga naar PMT Online en log in met eHerkenning. Na het inloggen ziet u in het scherm een overzicht van uw bedrijf én de PMT-werkgevers waarvoor u een ketenmachtiging heeft. Klik op uw eigen bedrijf, dan komt u op PMT Online voor Administrateurs terecht.
Kunt u niet inloggen? Neem dan contact op met de leverancier van uw eHerkenning en controleer of alles goed staat.
Is het salarispakket nog niet klaar voor UPA, of gaat deze niet over op UPA? Neem dan contact op met onze afdeling Accountbeheer. Zij helpen u graag verder. U kunt de pensioengegevens dan (tijdelijk) op een andere manier aanleveren.
Rond de 23ste van elke maand stuurt PMT de factuur. Wannéér een werkgever de factuur ontvangt, hangt af van het moment dat u pensioenaangifte doet. Levert u de gegevens van januari vóór 10 februari aan, dan volgt rond 23 februari de factuur over januari. Levert u op of na 10 februari en voor de laatste dag van februari aan, dan volgt rond 23 maart de factuur over januari.