Contrast
A A
Tekstgrootte
A A A

Uniforme Pensioenaangifte (UPA)

Met UPA (Uniforme Pensioenaangifte) levert u elke maand of per 4 weken salaris- en pensioengegevens aan bij PMT. Dit doet u via het salarispakket. De voordelen? Het werkt snel, makkelijk en zorgt ervoor dat de informatie altijd actueel is.

Hoe werkt UPA? En wat moet u doen voor de overstap naar UPA? Via deze pagina vindt u alle informatie over UPA en kunt u handige documenten downloaden.

Ga direct naar

Hoe stap ik over op UPA?

Overstappen op UPA? Dat regelt u in een paar stappen.

Hoe werkt UPA?

Lees hoe u pensioenaangifte doet via UPA en check de meestvoorkomende fouten.

UPA voor administrateurs

Zo doet u als administrateur pensioenaangifte voor PMT.

Wanneer moet ik aanleveren?

Bekijk de uiterste aanleverdatum van uw pensioenaangiftes.



We zitten al op 98,5%!

Voor 98,5% van de werknemers is pensioenaangifte over de maand januari gedaan. En voor de maand februari zitten we inmiddels op 97,5%. Cijfers waar we vrolijk van worden.

Heeft u nog geen pensioenaangifte gedaan? Ga dan snel aan de slag. Het maakt uw administratie een stuk eenvoudiger. Komt u er niet uit? Ons team Accountbeheer helpt u graag!

Veelgestelde vragen

Uren oproepkrachten geeft u vanaf 1 januari 2025 door via de pensioenaangifte. Hoe dit werkt, leest u in de Handleiding UPA.

Wilt u nog uren oproepkrachten doorgeven die gemaakt zijn vóór 1 januari 2025? Doe dit via PMT Online.

Rond de 23ste van elke maand ontvangt u de factuur. Wannéér u de factuur ontvangt, hangt af van het moment dat u pensioenaangifte doet. Levert u de gegevens van januari vóór 10 februari aan, dan ontvangt u rond 23 februari de factuur over januari. Levert u op of na 10 februari en voor de laatste dag van februari aan, dan ontvangt u rond 23 maart de factuur over januari.

Kies de persoon in uw organisatie die we kunnen benaderen voor UPA. Let op: vul hier niet de gegevens van uw administrateur in.  

Bent u werkgever en heeft u geen administrateur? Dan is uw UPA-contactpersoon het aanspreekpunt voor de aansluiting op UPA (Uniforme Pensioenaangifte). Deze krijgt instructies voor het doorgeven van salaris- en pensioengegevens.  

Bent u werkgever en heeft u een administrateur? Dan ontvangt uw UPA-contactpersoon alleen UPA-informatie als wij uw administrateur verschillende keren hebben benaderd, maar geen reactie krijgen. 

Soms vult het salarispakket zelf het Nummer leverancier in. Is dit niet het geval, vul hier dan het nummer in van de partij die de pensioenaangifte instuurt. Dit verschilt per situatie:

  1. U doet als werkgever zelf de aangifte: vul uw eigen werkgeversnummer in. Deze vindt u op PMT Online bij Bedrijfsgegevens en rechtsboven bij uw bedrijfsnaam.
  2. U doet als werkgever de aangifte voor meerdere werkgevers: vul het werkgeversnummer in van de werkgever die de aangifte instuurt.
  3. U doet als administrateur de aangifte: vul uw administrateursnummer in. Deze vindt u op PMT Online Administrateurs bij Bedrijfsgegevens en rechtsboven bij uw administrateursnaam.
  4. Uw salarispakketleverancier doet de aangifte: uw salarispakketleverancier vult het leveranciersnummer in.

Is het salarispakket nog niet klaar voor UPA, of gaat deze niet over op UPA? Neem dan contact op met onze afdeling Accountbeheer. Zij helpen u graag verder. U kunt de pensioengegevens dan (tijdelijk) op een andere manier aanleveren.