Contrast
A A
Tekstgrootte
A A A

Overstappen op UPA

Vanaf januari 2025 werkt PMT met UPA (Uniforme Pensioenaangifte) en doet u pensioenaangifte via uw salarispakket. Wilt u pensioenaangifte doen via UPA? Voer dan de nodige acties uit. Op deze pagina leest u hoe u dit in een paar stappen regelt. Succes!

Zo regelt u UPA

  1. Geef gegevens door

    Log in op PMT Online en ga naar Mijn acties:

    - Geef uw salarispakket door. Of bevestig dat u nog geen salarispakket heeft.
    - Geef uw administrateur door. Of bevestig dat u geen administrateur heeft.
    - Geef door wie in uw organisatie de UPA contactpersoon is.  

  2. Check of u een UPA-account nodig heeft

    Het verschilt per salarispakket of u een UPA-account nodig heeft. Check het in het Overzicht salarispakketten en maak een UPA-account aan op PMT Online. U kunt alleen een UPA-account aanmaken als u via Mijn acties op PMT Online uw salarispakket heeft doorgegeven.

    Let op: PMT heeft een week nodig om uw salarispakket te verwerken, daarna kunt u het UPA-account activeren.

  3. Doe uw eerste pensioenaangifte

    Heeft u stap 1 en 2 doorlopen? Dan is uw administratie klaar voor UPA. Log in bij uw salarispakket en doe uw eerste pensioenaangifte. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met de leverancier van uw salarispakket.

    Heeft u geen salarispakket, of is het niet mogelijk om voor PMT pensioenaangifte te doen via uw salarispakket? Kies uw situatie en lees wat u moet doen.

Inloggen op PMT Online

Bekijk de interactieve UPA-video

Wat betekent UPA voor uw administratie? Bekijk de interactieve video. Kies het onderwerp waarover u meer wilt weten en navigeer via de buttons gelijk naar de informatie die u nodig heeft.

Accepteer de persoonlijke cookies om deze inhoud alsnog te tonen.



Veelgestelde vragen

Heeft u geen salarispakket, of is het niet mogelijk om voor PMT pensioenaangifte te doen via uw salarispakket? Kies uw situatie en lees wat u moet doen. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze afdeling Accountbeheer. Zij helpen u graag verder.

Dat verschilt per salarispakket. Kijk in het Overzicht Salarispakketten bij welk salarispakket het nodig is om een UPA account aan te maken in PMT Online.

Tip: heeft u een administrateur? Vraag of deze de overstap naar UPA voor u regelt. 

Om uw UPA-account te koppelen, logt u in bij uw salarispakket. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met de leverancier van uw salarispakket.

Dit kan 4 redenen hebben:

  1. Bij uw salarispakket is het niet nodig om een UPA account aan te maken.
  2. U heeft uw salarispakket nog niet doorgegeven via PMT Online. Deze gegevens hebben wij eerst nodig, daarna weten we of bij uw salarispakket een UPA account nodig is voor UPA.
  3. U heeft uw salarispakket recent doorgegeven. Wij hebben ongeveer 5 werkdagen nodig om uw gegevens te verwerken. Daarna kunt u een UPA-account aanmaken via Mijn acties op PMT Online.
  4. U heeft (nog) geen salarispakket.

Dit verschilt per salarispakket. Soms moet u zelf nog acties in het salarispakket doen, soms staat alles al klaar voor UPA. Pak de handleiding van het salarispakket erbij voor de details. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met de leverancier van uw pakket.

Kies de persoon in uw organisatie die we kunnen benaderen voor UPA. Let op: vul hier niet de gegevens van uw administrateur in.  

Bent u werkgever en heeft u geen administrateur? Dan is uw UPA-contactpersoon het aanspreekpunt voor de aansluiting op UPA (Uniforme Pensioenaangifte). Deze krijgt instructies voor het doorgeven van salaris- en pensioengegevens.  

Bent u werkgever en heeft u een administrateur? Dan ontvangt uw UPA-contactpersoon alleen UPA-informatie als wij uw administrateur verschillende keren hebben benaderd, maar geen reactie krijgen.