Elke loonperiode - maandelijks of per 4 weken - doet u pensioenaangifte. Regel dit op tijd. Op deze pagina vindt u de uiterste aanleverdata. Ook leest u wat er gebeurt als u de gegevens te laat of niet aanlevert.
Uiterste aanleverdata 2025
Maandelijkse aanlevering |
4-wekelijkse aanlevering |
||
Periode | Aanleverdatum | Periode | Aanleverdatum |
Januari | 28-2-2025 | 30-12-2025 t/m 26-1-2025 | 26-2-2025 |
Februari | 31-3-2025 | 27-1-2025 t/m 23-2-2025 | 23-3-2025 |
Maart | 30-4-2025 | 24-2-2025 t/m 23-3-2025 | 23-4-2025 |
April | 31-5-2025 | 24-3-2025 t/m 20-4-2025 | 20-5-2025 |
Mei | 30-6-2025 | 21-4-2025 t/m 18-5-2025 | 18-6-2025 |
Juni | 31-7-2025 | 19-5-2025 t/m 15-6-2025 | 15-7-2025 |
Juli | 31-8-2025 | 16-6-2025 t/m 13-7-2025 | 13-8-2025 |
Augustus | 30-9-2025 | 14-7-2025 t/m 10-8-2025 | 10-9-2025 |
September | 31-10-2025 | 11-8-2025 t/m 7-9-2025 | 7-10-2025 |
Oktober | 30-11-2025 | 8-9-2025 t/m 5-10-2025 | 5-11-2025 |
November | 31-12-2025 | 6-10-2025 t/m 2-11-2025 | 2-12-2025 |
December | 31-1-2025 | 3-11-2025 t/m 30-11-2025 | 30-12-2025 |
1-12-2025 t/m 28-12-2025 | 28-1-2026 |
Niet op tijd, of geen pensioenaangifte
Ontvangen wij de pensioenaangifte niet op tijd? Dan sturen wij u, of uw administrateur, maximaal 2 herinneringen om de pensioenaangifte alsnog te doen. Ontvangen wij deze niet, dan vullen wij een voorlopige aangifte voor u in op basis van de gegevens die bij ons bekend zijn. Dit noemen wij ambtshalve vaststellen. U ziet dit bij Pensioenaangiften op PMT Online (kolom Correct aangeleverd) en op de factuurspecificatie (letter 'A' achter de betreffende deelnemer). Grote kans dat uw factuur dan niet klopt.
Hoe zorgt u voor een juiste factuur?
Log in bij uw salarispakket en doe alsnog pensioenaangifte. Dan overschrijft u de gegevens die ambtshalve zijn vastgesteld. Of vraag uw administrateur dit alsnog te regelen. Als werkgever blijft u eindverantwoordelijk.
Veelgestelde vragen

-
Heeft u op PMT Online uw UPA-contactpersoon doorgegeven? Dan ontvangt u herinneringen op dit e-mailadres. Is er geen UPA-contactpersoon bij ons bekend, dan volgen de herinneringen per post.
Heeft u een administrateur, dan sturen we de herinneringen naar het e-mailadres dat op PMT Online voor Administrateurs bij UPA-contactpersoon staat. Is deze niet ingevuld, dan ontvangt uw administrateur de herinneringen per post.
Tip: log in op PMT Online en check of uw UPA-contactpersoon is ingevuld. U krijgt eventuele herinneringen dan via de e-mail. Dit werkt lekker snel én scheelt papier.
-
U levert gegevens aan voor alle werknemers die pensioenpremie moeten betalen. De details leest u op onze UPA-pagina.
Doet u aangifte voor bijvoorbeeld stagiairs of zieke werknemers? In Bijzondere aanleversituaties leest u hoe dit werkt.
-
Rond de 23ste van elke maand ontvangt u de factuur.
Wannéér u de factuur ontvangt, hangt af van het moment dat u pensioenaangifte doet. Bijvoorbeeld: levert u de gegevens van januari vóór 10 februari aan, dan ontvangt u rond 23 februari de factuur over januari. Levert u op of na 10 februari en voor de laatste dag van februari aan, dan ontvangt u rond 23 maart de factuur over januari.