Contrast
A A
Tekstgrootte
A A A

Wanneer moet ik aanleveren?

Elke loonperiode - maandelijks of per 4 weken - doet u pensioenaangifte. Regel dit op tijd. Op deze pagina vindt u de uiterste aanleverdata. Ook leest u wat er gebeurt als u de gegevens te laat of niet aanlevert.

Uiterste aanleverdata 2025

Maandelijkse aanlevering
4-wekelijkse aanlevering
Periode Aanleverdatum Periode Aanleverdatum
Januari 28-2-2025 30-12-2025 t/m 26-1-2025 26-2-2025
Februari 31-3-2025 27-1-2025 t/m 23-2-2025 23-3-2025
Maart 30-4-2025 24-2-2025 t/m 23-3-2025 23-4-2025
April 31-5-2025 24-3-2025 t/m 20-4-2025 20-5-2025
Mei 30-6-2025 21-4-2025 t/m 18-5-2025 18-6-2025
Juni 31-7-2025 19-5-2025 t/m 15-6-2025 15-7-2025
Juli 31-8-2025 16-6-2025 t/m 13-7-2025 13-8-2025
Augustus 30-9-2025 14-7-2025 t/m 10-8-2025 10-9-2025
September 31-10-2025 11-8-2025 t/m 7-9-2025 7-10-2025
Oktober 30-11-2025 8-9-2025 t/m 5-10-2025 5-11-2025
November 31-12-2025 6-10-2025 t/m 2-11-2025 2-12-2025
December 31-1-2025 3-11-2025 t/m 30-11-2025 30-12-2025
    1-12-2025 t/m 28-12-2025 28-1-2026

Niet op tijd, of geen pensioenaangifte

Ontvangen wij de pensioenaangifte niet op tijd? Dan sturen wij u, of uw administrateur, maximaal 2 herinneringen om de pensioenaangifte alsnog te doen. Ontvangen wij deze niet, dan vullen wij een voorlopige aangifte voor u in op basis van de gegevens die bij ons bekend zijn. Dit noemen wij ambtshalve vaststellen. U ziet dit bij Pensioenaangiften op PMT Online (kolom Correct aangeleverd) en op de factuurspecificatie (letter 'A' achter de betreffende deelnemer). Grote kans dat uw factuur dan niet klopt.

Hoe zorgt u voor een juiste factuur?
Log in bij uw salarispakket en doe alsnog pensioenaangifte. Dan overschrijft u de gegevens die ambtshalve zijn vastgesteld. Of vraag uw administrateur dit alsnog te regelen. Als werkgever blijft u eindverantwoordelijk.

Veelgestelde vragen

Heeft u op PMT Online uw UPA-contactpersoon doorgegeven? Dan ontvangt u herinneringen op dit e-mailadres. Is er geen UPA-contactpersoon bij ons bekend, dan volgen de herinneringen per post.

Heeft u een administrateur, dan sturen we de herinneringen naar het e-mailadres dat op PMT Online voor Administrateurs bij UPA-contactpersoon staat. Is deze niet ingevuld, dan ontvangt uw administrateur de herinneringen per post. 

Tip: log in op PMT Online en check of uw UPA-contactpersoon is ingevuld. U krijgt eventuele herinneringen dan via de e-mail. Dit werkt lekker snel én scheelt papier.

U levert gegevens aan voor alle werknemers die pensioenpremie moeten betalen. De details leest u op onze UPA-pagina.

Doet u aangifte voor bijvoorbeeld stagiairs of zieke werknemers? In Bijzondere aanleversituaties leest u hoe dit werkt.

Rond de 23ste van elke maand ontvangt u de factuur.

Wannéér u de factuur ontvangt, hangt af van het moment dat u pensioenaangifte doet. Bijvoorbeeld: levert u de gegevens van januari vóór 10 februari aan, dan ontvangt u rond 23 februari de factuur over januari. Levert u op of na 10 februari en voor de laatste dag van februari aan, dan ontvangt u rond 23 maart de factuur over januari.