De overstap naar de nieuwe pensioenregeling staat voor de deur. Hierdoor liggen een aantal processen vanaf 30 januari 2026 tijdelijk stil. Wat betekent dit voor uw en voor onze administratie? Op deze pagina en in PMT Online bereiden we u zo goed mogelijk voor.
Houd deze pagina in de gaten, we vullen de informatie mogelijk verder aan. Wilt u niets missen? Meld u aan voor onze nieuwsbrief.
Werk uw administratie vóór 2026 bij
Uw werknemers ontvangen in 2026 hun definitieve pensioenberekening. De bedragen die hierop staan berekenen we aan de hand van de gegevens die u doorgeeft via de pensioenaangifte. Help uw werknemers en zorg ervoor dat uw administratie van 2025 vóór 1 januari is bijgewerkt en klopt.
Controleer of:
- Alle pensioenaangiftes zijn gedaan
- Foutmeldingen uit de aangiftes zijn opgelost
- Alle werknemers zijn aangemeld
- Oud-werknemers zijn afgemeld
- Alle verlofmeldingen en overige wijzigingen zijn gedaan
- Gegevens van voorgaande jaren kloppen
Ga naar PMT Online
Time-out op PMT Online
30 januari starten we met het overzetten van gegevens naar de nieuwe pensioenregeling. Hierdoor liggen een aantal processen straks tijdelijk stil. Deze time-out heeft onder andere gevolgen voor uw administratie en uw factuur.
PMT Online
Bepaalde gegevens worden vanaf 30 januari 2026 tijdelijk niet bijgewerkt. Dit geldt voor het werknemersoverzicht, het verlofoverzicht en de betaalstatus van uw facturen. Het ANW Pensioen wordt vanaf 1 januari 2026 tijdelijk niet bijgewerkt.
Pensioenaangifte
U kunt tijdens de time-out gewoon pensioenaangifte blijven doen via uw salarispakket. Ambtshalve meldingen worden tijdelijk niet bijgewerkt.
Uw factuur
- Doet u tussen 10 januari en de start van de time-out uw pensioenaangifte? Dan staat de premie op de factuur van februari.
- Aangiftes die u tijdens de time-out instuurt, komen op de eerstvolgende factuur als de processen weer zijn gestart. Dit zal in maart of april zijn.
- Heeft u werknemers die een verzekering voor ANW Pensioen hebben afgesloten? Dan ontvangt u altijd een factuur in februari.
- U kunt uw facturen in PMT Online blijven bekijken.
2025
We informeren u zoveel mogelijk over de administratieve veranderingen. Zoals wijzigingen rondom de premieberekening en de afwijkende factuur in februari. Zo bent u goed voorbereid.
1 oktober 2025
Woensdag 1 oktober om 16:00 uur geven wij een webinar over de nieuwe pensioenregeling. Wat betekent het precies, wat verandert er voor u in uw administratie en hoe helpt u uw werknemers? We praten u in 45 minuten helemaal bij.
Kijk het webinar terug
Oktober en november 2025
Uw werknemers ontvingen in oktober of november de voorlopige berekening. Mogelijk komen ze bij u met vragen. Lees het antwoord op de meestgestelde vragen over de berekening.
Oktober tot december 2025
Bereid uw administratie zo goed mogelijk voor op de overgang. Belangrijk hierbij is dat u op tijd uw werknemer aan- en afmeldt. En u vóór 1 januari 2026 alle pensioenaangiftes voor 2025 zoveel mogelijk afrond.
1 januari 2026
De nieuwe pensioenregeling gaat van start bij PMT! In de eerste maanden van dit jaar stappen wij over van de huidige regeling naar de nieuwe pensioenregeling.
Januari en februari 2026
Vanaf 30 januari zetten wij bepaalde administratieve processen tijdelijk stop. Hierdoor werken niet alle functies op PMT Online en ziet uw factuur er in februari mogelijk anders uit. Daarnaast kan het langer duren voor u reactie van ons krijgt. U kunt wel gewoon pensioenaangifte via het salarispakket blijven doen.
Voorjaar 2026
Uw werknemers krijgen vanaf maart de definitieve pensioenberekening opgestuurd. Ze weten hierdoor tot in detail wat ze kunnen verwachten aan pensioen. Wij helpen u om zich voor te bereiden op vragen van uw werknemers.