Het bestuur van PMT voert de pensioenregeling uit en stelt het beleid vast. Het bestuur vindt het belangrijk dat PMT zorgt voor een betaalbaar, duurzaam en waardevast pensioen. Het bestuur bestaat uit 12 leden. De werkgevers- en werknemersbestuursleden zijn voorgedragen door de sociale partners. De bestuurders namens de pensioengerechtigden zijn via verkiezingen benoemd. Een van hen is vertegenwoordiger van pensioengerechtigden via werknemersorganisaties, de andere bestuurder is vertegenwoordiger van VG-PMT. Een bestuurslid wordt benoemd voor 4 jaar. Bij het benoemen van nieuwe bestuursleden wil het bestuur meer vrouwen en jongeren onder de 40 jaar benoemen. Het bestuur doet dit om meer diversiteit in het bestuur te krijgen en een betere afspiegeling van de maatschappij te zijn.
De voorzitter van het bestuur heeft deze functie voor één jaar en is wisselend vanuit de werkgeversgeleding of werknemersgeleding. Het bestuur beoordeelt minimaal eenmaal per jaar haar eigen functioneren.
Namens de werkgevers:
Namens de werknemers:
Namens de pensioengerechtigden:
Het bestuur kan commissies instellen. Vanuit het bestuur zijn vijf commissies benoemd. Deze commissies bestaan uit bestuursleden en soms ook externe specialisten. Deze commissies buigen zich over een specifiek aandachtsgebied. De commissies geven adviezen aan het bestuur over hun specifieke aandachtsgebied. In sommige gevallen is besluitvorming gemandateerd aan een commissie. Hun expertise wordt jaarlijks getoetst.
PMT heeft de volgende commissies:
Taken
Commissieleden
Taken
Commissieleden
Taken
Commissieleden
Taken
Commissieleden
Taken
Commissieleden