U als werkgever bouwt samen met uw werknemer pensioen op voor uw werknemer: u betaalt een deel en zij betalen een deel. Het maximale percentage dat u mag inhouden, vindt u terug in de cao en de kerncijfers.
Uw factuur
Ieder kwartaal krijgt u een factuur, daarop staan het totaal betalen bedrag - de premies per werknemer. Uw factuur kunt u ook online bekijken op PMT Online. PMT berekent de premie over het salaris van uw werknemers. Op deze factuur staan ook de premies die u als werkgever in de Metaal en Techniek betaalt aan o.a. de opleiding- en ontwikkelingsfondsen, de sociale fondsen en de werknemersbijdrage aan stichting SWWM (premie WW).

Deelname aan Generatiepact op uw factuur
Op de factuur staan de door u opgegeven uren en salarissen. U kunt op de specificatie bij de factuur zien of een werknemer aan het Generatiepact deelneemt en wat de grondslag voor PMT is (100%).
Factuur inzien op PMT Online
De facturen worden niet via e-mail verstrekt. U kunt de facturen inzien op PMT Online. Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn identiek aan die van Inzendportaal.nl.
Als u vragen heeft over uw factuur, kunt u contact opnemen met onze afdeling Accountbeheer.
Berekenen van periodieke premies
Wilt u berekenen wat de periodieke premies van PMT voor uw werknemers zijn? Gebruik dan de premieberekeningsmodule. Ook kunt u hiermee eenvoudig de hoogte van alle overige regelingen berekenen en nakijken welk deel van die premie u op het inkomen van uw werknemer mag inhouden. De premie voor Pensioenopbouw boven de Salarisgrens kunt u berekenen met deze rekensheet.
Betalingsregeling aanvragen?
Met PMT kunt u een afspraak maken over een betalingsregeling. Met de betalingsregeling kunt u de factuur in maximaal drie gelijke maandelijkse delen betalen. U kunt eenmaal per kalenderjaar een betalingsregeling bij ons aanvragen.
U kunt de aanvraag per e-mail richten aan info@bpmtonline.nl. Let op dat u de gevraagde informatie zoals hiernaast genoemd, meeneemt in uw aanvraag.
Lukt het u alsnog niet om uw factuur te betalen en wilt u een melding maken van betalingsonmacht? Gebruik dan altijd het formulier van de Belastingdienst.
Zorg dat de volgende informatie terugkomt in uw aanvraag:
- uw naam
- werkgeversnummer
- telefoonnummer
- e-mailadres
- het 7 cijferige factuurnummer
- een korte beschrijving van de reden waarom u de regeling aanvraagt
Inloggen met eHerkenning
U kunt op de werkgeversportalen PMT Online en Inzendportaal.nl alleen nog maar inloggen met eHerkenning. Op Inzendportaal geeft u alle wijzigingen door zoals het aan- en afmelden van werknemers en op PMT Online kunt u alle facturen inzien met de bijbehorende specificaties.
eHerkenning is een veilige manier van inloggen voor ondernemers, vergelijkbaar met Digid voor burgers. U krijgt met één persoonlijke digitale sleutel toegang tot verschillende aangesloten online (overheids)organisaties. (Overheids)organisaties krijgen door eHerkenning meer zekerheid over de online identiteit van personen waarmee zij zaken doen.
Wilt u uw externe accountant of loonadministrateur ook toegang geven tot de werkgeversportalen? Dan is er een ketenmachtiging nodig. De oude machtigingen die eerder zijn afgegeven komen namelijk te vervallen.